Service
Winkelmandje
Menu
Alleen vandaag: -33% korting op geselecteerde Hill's bundels! Lees meer

Terugsturen

Alles wat u moet weten over het terugsturen van uw bestelling vindt u op de pagina.

30 dagen bedenktijd

Wanneer u koopt op afstand bij een webshop, dan heeft u als consument standaard recht op een bedenktijd van 14 dagen. Deze termijn gaat in nadat u uw bestelling ontvangen heeft. In de praktijk houdt dit voor u als consument in dat u een product binnen 14 kalenderdagen mag terugsturen. Wij verlengen de wettelijk verplichte bedenktijd tot 30 dagen. Dit houdt in dat u binnen 30 dagen na ontvangst (een gedeelte van) uw bestelling zonder verantwoording kosteloos kunt terugsturen (de voorwaarden en procedure vindt u hieronder).

 

Retourvoorwaarden

Conform de bedenktijd van 30 kalenderdagen mag u een product in deze periode terugsturen. Voorwaarde is wel dat u het product terugstuurt in de onbeschadigde, originele verpakking – indien redelijkerwijs mogelijk – en het product geen sporen van gebruik vertoont. Om te controleren of een kledingstuk, honden/kattentuig, etc past, mag u het product uit de verpakking halen en naast uw huisdier houden. U mag het product, wegens hygiënische redenen, niet terugsturen als het in aanraking is geweest met uw huisdier. Indien wij bij terugkomst constateren dat het product bevlekt, gedragen, haar bevat, vies ruikt of gewassen is, dan wordt het product niet naar u teruggestuurd. We schenken het dan aan een goed doel (lokaal asiel). Aangezien wij vaak geconfronteerd worden met producten die niet in nieuwstaat worden teruggestuurd, moeten wij helaas deze regels hanteren voor het passen en / of terugsturen.

Aanvullende voorwaarden voor het retourneren van bundels

Producten die als onderdeel van een bundel zijn gekocht, kunnen niet afzonderlijk worden geretourneerd. Een bundel bestaat uit meerdere producten die gezamenlijk worden aangeboden tegen een gereduceerde prijs. Retourneren is alleen mogelijk als de complete bundel wordt teruggestuurd.

Gratis terugsturen

U kunt uw bestelling retourneren binnen 30 dagen na ontvangst.* Indien u (een gedeelte van) uw bestelling wenst terug te sturen, dan kunt u dit heel eenvoudig in een paar klikken regelen onder het kopje “Retouren” binnen uw Medpets.be account. Indien u geen account heeft neem dan contact op met onze klantendienst.

Indien uw aanvraag is goedgekeurd (vind hier onze retourvoorwaarden) dan ontvangt u van ons per e-mail een retouretiket waarmee u de zending gratis in België kunt terugsturen via een PostNL pakketpunt. Het aankoopbedrag zal samen met de eventueel betaalde verzendkosten zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst aan u terug worden overgemaakt.

Voor een snelle afhandeling van uw retourzending adviseren we u (een kopie van) de originele factuur aan de retourzending toe te voegen. Graag ontvangen wij daarbij de reden van retour. U bent echter niet verplicht de reden te vermelden.

*Het is niet toegestaan bundels gedeeltelijk retour te sturen.

Verkeerde of beschadigde levering

Indien er bij de levering een fout door ons is gemaakt, (bijvoorbeeld een onvolledige, onjuiste of beschadigde levering) dan raden we u aan onze klantendienst direct te contacteren en te vragen om een retourlabel. Deze kunnen wij u vervolgens per e-mail toezenden. Zonder etiket wordt uw pakket niet door het PostNL pakketpunt als retourzending geaccepteerd. U kunt uw pakket met etiket inleveren bij een PostNL pakketpunt naar keuze.

Garantie

Als u een aankoop doet bij Medpets is de wettelijke garantie van toepassing (volgens artikel 12 van de Algemene Voorwaarden). De wettelijke garantie houdt in, dat een product moet voldoen aan wat men er redelijkerwijs van mag verwachten. Naast deze wettelijke garantie, bieden wij ook een uniek smaakgarantie op voer producten

Smaakgarantie

Wilt u gebruik maken van onze unieke smaakgarantie, neem dan altijd eerst contact op met onze klantendienst. Mail naar klantendienst@medpets.be of bel naar 035 55 91 23. Wij sturen u dan een smaakgarantieformulier en retoursticker, zodat u eenvoudig gebruik kan maken van onze service.

Wat houdt de smaakgarantie in?

Heeft u voer bij ons besteld dat uw huisdier niet lekker vindt? Stuur het dan gratis retour. U ontvangt uw aankoopbedrag dan zo spoedig mogelijk terug op uw Medpets account. Van dit tegoed kunt u vervolgens nieuw voer bij ons bestellen. Deze smaakgarantie is dus ideaal als u een nieuw type voer koopt, maar blijkt dat uw huisdier dit voer niet lekker vindt.

Wat zijn de voorwaarden van de smaakgarantie?

  • De smaakgarantie is geldig op alle merken en type voer (droogvoer, natvoer en snacks).
  • Smaakgarantie is niet van toepassing op diepvries voeding
  • De smaakgarantie is van toepassing op de lichtste (goedkoopste) variant van een voerproduct. Is er van één bepaald voerproduct bijvoorbeeld één variant van 1 kg en één variant van 5 kg in onze online shop te bestellen, dan geldt de smaakgarantie enkel op de variant van 1 kg.
  • Het voer dat u naar ons retourneert, is bij droogvoer voor maximaal 20% verbruikt. Bij natvoer zijn er maximaal 2 blikken verbruikt.
  • Voordat u “gebruikt” voer aan ons retourneert, dient u contact op te nemen met onze klantendienst. Dit kan per e-mail (klantendienst@medpets.be) of per telefoon (03 555 9123). Wij sturen u dan per e-mail een smaakgarantie formulier. Nadat u deze ingevuld en terug gemaild heeft, ontvangt u een retoursticker.
  • Het retourneren van uw bestelling is gratis als u gebruik maakt van onze PostNL retoursticker en retourneert via een PostNL  pakketpunt. Retourneert u het (aangebroken) voer niet via PostNL , maar met een andere verzendpartij, dan zijn de verzendkosten voor uw eigen rekening.
  • Zodra wij uw retour hebben ontvangen, ontvangt u zo spoedig mogelijk het aankoopbedrag terug. Dit aankoopbedrag wordt op uw Medpets account gestort. Eventueel betaalde verzendkosten worden ook teruggestort, indien u een bestelling in zijn geheel terugstuurt.
  • Heeft u zonder Medpets account besteld en gaat u gebruik maken van de smaakgarantie, maak dan een account aan voordat u uw pakket retourneert. U dient een account aan te maken met het e-mail adres waarmee u de bestelling heeft geplaatst. Op dit nieuwe account wordt het tegoed dan teruggestort.
  • Van het tegoed kunt u vervolgens nieuw voer bestellen.
  • Per bestelling mag u maximaal één keer gebruik maken van de smaakgarantie.