Service
Winkelmandje
Menu

Klantendienst

Indien u meer informatie wenst over een bepaald product of problemen ondervindt bij het bestellen, betalen of de levering van uw pakket, contacteer dan onze klantendienst.

 

Kunt u niet vinden wat u zoekt?

U kunt te allen tijde contact opnemen met onze klantendienst. Onze klantendienst staat klaar om de hulp te bieden die u nodig hebt.
Wij zijn bereikbaar van Maandag t/m vrijdag: 08:30-21:00

Bel ons:
03 – 555 91 23

Stuur ons een e-mail:
klantendienst@medpets.be

Veel gestelde vragen

Welke betaalmethoden worden geaccepteerd?

Bancontact/Mister Cash

Bancontact/Mister Cash is de meest geaccepteerde betaalmethode in België. Het grote voordeel van betalen met Bancontact/Mister Cash is dat wij uw bestelling direct kunnen verwerken. Dit in tegenstelling tot betalen met overschrijving, waarbij het 2-3 dagen duurt voordat wij de betaling hebben ontvangen en de bestelling kunnen verwerken. Als u betaalt met Bancontact/Mister Cash geldt: Op werkdagen of op zondag vóór 21:00 besteld (mits op voorraad) is de volgende dag in huis.

Creditcard (MasterCard, Maestro, Visa, American Express)

Met een creditcard kunt u aankopen doen waarbij het verschuldigde bedrag niet direct van uw rekening wordt afgeschreven, maar waarvoor de creditcardmaatschappij u periodiek een rekening stuurt. Betalingen met creditcard ontvangen wij direct, waardoor wij uw bestelling ook meteen verder kunnen verwerken.

Om het betalingsproces veiliger te maken, gebruiken MasterCard, Visa en American Express 3D Secure technologie. Dit is een systeem waarbij de creditcardhouder wordt geïdentificeerd door middel van een extra beveiligingscode. Voor MasterCard is dit “MasterCard SecureCode”, voor Visa “Verified by Visa” en voor American Express “American Express SafeKey”.

Met een Medpets account heeft u de mogelijkheid om uw creditcardgegevens op te slaan. Bij volgende bestellingen hoeft u deze niet meer opnieuw in te voeren. Deze gegevens worden veilig opgeslagen en kunnen worden gebruikt / gewijzig bij het plaatsen van de volgende bestelling.

PayPal

PayPal is een veilige en eenvoudige manier om online (internationale) betalingen uit te voeren. Bij PayPal opent u een digitale betaalrekening waarop u geld kunt storten. Op het moment dat u online wilt betalen, kunt u met uw e-mailadres inloggen in uw PayPal-account en het verschuldigde bedrag overmaken. Als u betaalt met PayPal geldt: vóór 21:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden (mits op voorraad) de volgende dag geleverd.

Achteraf betalen met Riverty

Kiest u voor achteraf betalen via Riverty? Dan hoeft u uw bestelling niet meteen op het moment van bestellen te betalen. Wij versturen het product ook als u nog niet betaald heeft. Op het moment dat uw bestelling door ons is verzonden, ontvangt u van Riverty een e-mail met daarin de factuur (en betaalgegevens). Wanneer u kiest voor de betaalmethode Riverty dienen het factuuradres en bezorgadres hetzelfde te zijn. Riverty is het bedrijf dat onze achterafbetalingen verwerkt. Vervolgens heeft u 14 dagen de tijd deze factuur te betalen. Voor het gebruik van deze betaalmogelijkheid wordt per bestelling €1,50 extra in rekening gebracht.

Let op: de betaalmethode Riverty is niet beschikbaar voor bestellingen met een waarde hoger dan 200 euro.

Is uw bestelling vertraagd door het niet op voorraad zijn van een gekozen product? Let er dan op dat de rekening van Riverty 30 dagen na de besteldatum alsnog geactiveerd wordt.

Sofort Banking

Wanneer u kiest voor Sofort Banking, dan ontvangen wij direct uw betaling en kunnen wij uw bestelling meteen verwerken. Sofort Banking vereist bovendien geen registratie en is gemakkelijk te gebruiken. Als u betaalt met Sofort Banking geldt: vóór 21:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden (mits op voorraad) de volgende dag geleverd.

Vooruitbetalen (overschrijving)

Als u kiest voor vooruitbetalen (overschrijving), dan is het belangrijk dat u enkel de 8-cijferige transactiecode bij Mededeling (Omschrijving) invult. Doet u dit niet (juist) dan wordt uw betaling niet herkend en kan uw bestelling niet worden verzonden. Contacteer bij twijfel of vragen onze klantendienst.

Kan ik ook een bestelling plaatsen per telefoon of e-mail?

Helaas is het niet mogelijk om een bestelling te plaatsen via de e-mail of telefoon.

Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?

Binnen uw account kunt u onder het kopje Mijn Gegevens eenvoudig uw naam, e-mailadres, factuuradres en wachtwoord wijzigen.

Verder is het binnen uw Medpets.be account mogelijk om:
– Uw lopende bestellingen te volgen
– Uw ordergeschiedenis in te zien
– Eenvoudig herhaalbestellingen te plaatsen
– Gemakkelijk zelf een retouraanvraag aan te maken
– Een huisdierpaspoort aan te maken

Mijn product is beschadigd. Wat moet ik nu doen?

Indien er bij de levering een fout door ons is gemaakt, (bijvoorbeeld een onvolledige, onjuiste of beschadigde levering) dan raden we u aan onze klantendienst direct te contacteren en te vragen om een retourlabel. Deze kunnen wij u vervolgens per e-mail toezenden. Zonder etiket wordt uw pakket niet door het PostNL pakketpunt als retourzending geaccepteerd. U kunt uw pakket met etiket inleveren bij een PostNL pakket punt naar keuze.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten binnen België bedragen € 3,95 inclusief BTW.

Hoe retourneer ik een product?

U kunt uw bestelling retourneren binnen 30 dagen na ontvangst. Indien u (een gedeelte van) uw bestelling wenst terug te sturen, dan kunt u dit heel eenvoudig in een paar klikken regelen onder het kopje Retouren binnen uw Medpets.be account. Indien u geen account heeft neem dan contact op met onze klantendienst.

Indien uw aanvraag is goedgekeurd (vind hier onze retourvoorwaarden) dan ontvangt u van ons per e-mail een retouretiket waarmee u de zending gratis in België kunt terugsturen via een PostNL pakketpunt. Het aankoopbedrag zal samen met de eventueel betaalde verzendkosten zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst aan u terug worden overgemaakt.

Voor een snelle afhandeling van uw retourzending adviseren we u (een kopie van) de originele factuur aan de retourzending toe te voegen. Graag ontvangen wij daarbij de reden van retour. U bent echter niet verplicht de reden te vermelden.

Let op: het is niet mogelijk om vers vlees/voer dat verstuurd wordt met ijs te retourneren in verband met het kunnen bederven binnen de retourtermijn.

Hoe kan ik een bestelling annuleren?

Uiteraard is het mogelijk uw bestelling zonder verantwoording te annuleren. U krijgt dan het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug. Dit is alleen mogelijk indien uw bestelling nog niet is verzonden. Als u uw bestelling wilt annuleren, contacteer dan onze klantendienst.

Wat zijn de levertijden?

Indien u op werkdagen vóór 21:00 uur bestelt en betaalt met Mister Cash, Creditcard (MasterCard, Maestro, Visa, American Express), Sofort Banking of PayPal, dan wordt uw bestelling (mits op voorraad) nog dezelfde dag naar u verstuurd. Uw pakket wordt dan de volgende dag bij u thuis afgeleverd. Wanneer u uw bestelling liever bij een PostNL pakket punt laat afleveren, geldt een levertijd van twee werkdagen. Mocht (een gedeelte van) uw bestelling niet op voorraad zijn, dan wordt uw bestelling over het algemeen binnen twee werkdagen verstuurd. Indien producten een lange(re) levertijd hebben, dan staat dit op de productpagina als zodanig aangegeven en/of wordt u daar per e-mail over geïnformeerd.

Wij verzenden een bestelling in principe niet in delen als producten een verschillende levertijd kennen. Uw bestelling wordt verstuurd zodra alle producten voorradig zijn, tenzij een of meerdere producten een dermate lange levertijd hebben dat het niet redelijk is om daarop te wachten. In dat geval wordt u hierover geïnformeerd.

Bezorging rond de feestdagen / op feestdagen

Rondom onderstaande feestdagen gelden er afwijkende levertijden. Op deze dagen worden er geen bestellingen verwerkt of afgeleverd.

Dag verwachte levering
Paasmaandag
10 April 2023
Bestellingen voor Vrijdag 7 April 21:00 worden -mits voorradig- op Zaterdag 8 April geleverd.
Bestellingen ná Vrijdag 7 April 21:00 worden -mits voorradig- op Dinsdag 11 April geleverd.
Koningsdag
27-04-2023
Bestellingen voor Dinsdag 25 April 21:00 worden -mits voorradig- op Woensdag 26 April geleverd.
Bestellingen ná Dinsdag 25 April 21:00 worden -mits voorradig- op Zaterdag 29 April geleverd.
Dag van de Arbeid
1 Mei 2023
Bestellingen voor Vrijdag 28 April 21:00 worden -mits voorradig- op Zaterdag 29 April geleverd.
Bestellingen ná Vrijdag 28 April 21:00 worden -mits voorradig- op Woendag 3 Mei geleverd.
Hemelvaartsdag
18-05-2023
Bestellingen voor Dinsdag 16 Mei 21:00 worden -mits voorradig- op Woensdag 17 Mei geleverd.
Bestellingen ná Dinsdag 16 Mei 21:00 worden -mits voorradig- op Zaterdag 20 Mei geleverd.
Pinkstermaandag
29 mei 2023
Bestellingen voor Vrijdag 26 Mei 21:00 worden -mits voorradig- op Zaterdag 27 Juni geleverd.
Bestellingen ná Vrijdag 26 Juni 21:00 worden -mits voorradig- op Dinsdag 30 Mei geleverd.
Nationale Feestdag van België
21 Juli 2023
Bestellingen voor Woensdag 19 Juli 21:00 worden -mits voorradig- op Donderdag 20 Juli geleverd.
Bestellingen ná Woendag 19 Juli 21:00 worden -mits voorradig- op Maandag 24 Juli geleverd.
Allerheiligen
1 November 2023
Bestellingen voor Maandag 30 Oktober 21:00 worden -mits voorradig- op Dinsdag 31 Oktober geleverd.
Bestellingen ná Maandag 30 Oktober 21:00 worden -mits voorradig- op Vrijdag 3 November geleverd.
Wapenstilstand
11 November 2023
Bestellingen voor Donderdag 9 November 21:00 worden -mits voorradig- op Vrijdag 10 November geleverd.
Bestellingen ná Donderdag 9 November 21:00 worden -mits voorradig- op Maandag 13 November geleverd.
Kerst
25 December 2023
Bestellingen voor Vrijdag 22 December 21:00 worden -mits voorradig- op Zaterdag 23 December geleverd.
Bestellingen ná Vrijdag 22 December 21:00 worden -mits voorradig- op Woensdag 27 December geleverd.
Oud & Nieuw
31 december 2023 & 1 januari 2024
Bestellingen voor 30 December 21:00 worden -mits voorradig- op 31 December geleverd.
Bestellingen ná 30 December 21:00 worden -mits voorradig- op 3 Januari geleverd.

*= Houd er alstublieft rekening mee dat rond de kerstdagen onvoorspelbare leververtragingen bij de transportbedrijven kunnen ontstaan i.v.m. grote drukte en weersomstandigheden.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

PostNL Pakketzending

Uw zending wordt door PostNL bezorgd van maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 17.00 uur. Indien u op werkdagen voor 21.00 uur bestelt en uw bestelling op voorraad is biedt PostNL uw bestelling de volgende werkdag op het door u opgegeven afleveradres aan. U kunt optioneel kiezen voor zaterdaglevering tegen een additionele toeslag van € 2,15.

Bent u niet thuis?

Dan steekt de postbode een afwezigheidsbericht in uw brievenbus. Uw pakket wordt afgeleverd bij een ophaalpunt, tenzij dit anders is aangegeven. Wanneer het pakket afgeleverd is bij het ophaalpunt, kunt u het pakket daar ophalen of een nieuwe bezorgafspraak inplannen met PostNL . Dit kan online of telefonisch. Bij een afhaalpunt blijft het pakket maximaal 14 dagen liggen. Kiest u voor aflevering bij een pakjesautomaat, dan blijft het pakket daar maximaal 5 dagen liggen.

Ophalen – PostNL pakket punt

Wilt u uw bestelling liever ophalen, dan kan dat bij een van de PostNL pakket punten. Uw bestelling wordt binnen twee werkdagen afgeleverd bij de door u gekozen afhaallocatie. U hoeft alleen een geldig legitimatiebewijs te tonen om uw pakket op te halen. Als iemand anders uw pakket ophaalt, moet diegene een kopie van uw legitimatiebewijs meenemen.

Wat is het retourbeleid?

Conform de bedenktijd van 30 kalenderdagen mag u een product in deze periode terugsturen. Voorwaarde is wel dat u het product terugstuurt in de onbeschadigde, originele verpakking – indien redelijkerwijs mogelijk – en het product geen sporen van gebruik vertoont. Om te controleren of een kledingstuk, honden/kattentuig, etc past, mag u het product uit de verpakking halen en naast uw huisdier houden. U mag het product, wegens hygiënische redenen, niet terugsturen als het in aanraking is geweest met uw huisdier. Indien wij bij terugkomst constateren dat het product bevlekt, gedragen, haar bevat, vies ruikt of gewassen is, dan wordt het product niet naar u teruggestuurd. We schenken het dan aan een goed doel (lokaal asiel). Aangezien wij vaak geconfronteerd worden met producten die niet in nieuwstaat worden teruggestuurd, moeten wij helaas deze regels hanteren voor het passen en / of terugsturen.